Who we are
Wij zijn Thabasco Brandagency! Een team van talentvolle ontwerpers, schrijvers en strategen die gepassioneerd zijn om bedrijven en organisaties te helpen hun unieke verhalen te vertellen en verbinding te maken met hun doelgroepen. Met jarenlange ervaring in de industrie hebben wij de vaardigheden en expertise om uw merk tot leven te brengen door middel van aantrekkelijke visuele ontwerpen en krachtige boodschappen. Wij geloven in nauw samenwerken met onze opdrachtgevers om hun doelen te begrijpen en aangepaste oplossingen te creëren die echt resultaat opleveren. Of u nu een bedrijf wilt herpositioneren, uw merk rebranden, nieuwe producten, diensten wilt lanceren of uw propositie wilt vernieuwen, wij staan klaar om u te helpen een betekenisvolle impact te maken.
Mens en data
Bij ons gaat marketing altijd over mensen. Over hun waarden en emoties. Waar sta je voor? Waar wil je bij horen? Merken kunnen hierbij houvast geven. Van betekenis zijn. Daarom adviseert en creëert Thabasco Brand Agency bij het oprecht raken en betrekken van mensen. Met het sterk positioneren voor organisaties. Met het verrassend inhoud geven aan hun merk. Zeker nu data en algoritmes de nieuwe standaard lijken te zijn.
Authenticiteit
Het is ons vak om authentieke merken aan te boren en uit te dragen. In strategie, in concept en in alle middelen die hierbij kunnen worden ingezet. Van hypermodern tot traditioneel.
Be the brand
Merken laten groeien en een actieve rol geven in de actuele wereld. Dat is Branding en daar zijn we goed in. Onder de noemer ‘BE THE BRAND’ bouwen wij aan eerlijke en betekenisvolle merkplatformen met toegevoegde waarde.
Manifesto
Er is veel veranderd. We hebben in de afgelopen decennia veel markante ‘merkdenkers’ zien passeren. Iconen als David Ogilvy, Dan Wieden, Georg Lois, David Droga, Charles Saatchi, Lee Clow en John Hegarty. Bedenkers van o.a. de Marlboro man, Ronald McDonald, Michelin Man, Energizer Bunny en wereldberoemde slogans als ‘Got Milk?’, ‘Think Different’, ‘Just Do It’. Zij zijn een prachtige inspiratiebron voor nieuwe generaties concepdenkers en creatieven. Met de komst van internet (‘69) is de wereld en hun canvas veel groter, toegankelijker en voor iedereen bereikbaar geworden.
In dat enorme aanbod van middelen en hiermee de overkill aan aandacht vragende merken is ‘The Big Idea’ een doorslaggevende factor. Gekoppeld aan een waarachtig WHY zorg het idee voor onderscheid, geloofwaardigheid en impact en creëert hiermee echte Merkwaarde.
Want hoezeer de wereld van marketing en reclame ook verandert door nieuwe technieken, nieuwe inzichten en nieuwe generaties, het begint altijd met een oprecht verhaal gekoppeld aan een herkenbaar idee.
Wij van Thabasco creëren Merkwaarde. Daarom gaan we mee in alle nieuwe ontwikkelingen. Wij zijn ervan overtuigd dat aandacht eerlijk moet worden verdiend. Dit vraagt om ervaring, actuele kennis en creativiteit die doordrongen is van maatschappelijke relevantie. Want merkwaarde ontstaat door relevant te zijn. Door echt en eerlijk te zijn. Een merk moet meer dan alleen maar leuk zijn: het moet echt betekenis hebben.
Dit vraagt om een inspirerende houding van ons en onze opdrachtgevers. En de overtuiging dat deze visie daadwerkelijk goed is voor het merk. Van ons vraagt het naast kennis, ervaring en creativiteit ook een grote flexibiliteit. Wij moeten 24/7 klaar staan, nieuwe open samenwerkingen aangaan en hands-on durven mee-denken, mee-sparren en mee-ondernemen met opdrachtgevers.
Thabasco biedt waar deze tijd om vraagt. Thabasco creëert wat opdrachtgevers nodig hebben. Thabasco staat garant voor het mooiste wat je aan een merk kunt geven: Big Ideas met merkwaarde waarmee de wereld wordt veroverd!
Effie
Het winnen van een Effie voor de effectiviteit van een reclamecampagne is een enorme prestatie voor een bedrijf. Het betekent dat een campagne niet alleen visueel aantrekkelijk was, maar ook daadwerkelijk heeft bijgedragen aan het behalen van hun doelen.
In het geval van deze specifieke campagne voor Marketing Groningen was het doel om het bewustzijn van het merk ‘Groningen’ te vergroten en de bezoekersaantallen aan de stad en de Provincie te verhogen. Om dit te bereiken stond de Groninger zelf centraal. Er werd gebruik gemaakt van diverse media, waaronder tv-commercials, sociale media-advertenties en outdoor reclame. Wat deze campagne zo effectief maakte, was de manier waarop al deze tactieken werden gecombineerd om een consistente boodschap te communiceren. Met name de commercials en advertenties spraken direct aan tot de doelgroep. De campagne was relevant, vernieuwend en aansprekend, wat heeft geleid tot een hogere betrokkenheid van de kijkers.
Daarnaast was er ook veel aandacht besteed aan het meten van de resultaten van de campagne. De commercial ging vooraf voor een panel in pretest en we hebben tijdens de campagneperiode gebruik gemaakt van verschillende analytics-tools om te monitoren hoe de campagne het deed in het bereiken van het doelgroep.
Uiteindelijk bleek de zeer effectief te zijn en werd Marketing Groningen beloond door de VEA met een bronzen Effie. Een geweldig mooi voorbeeld van een goed campagneconcept, solide strategie en en intensieve samenwerking tussen opdrachtgever en bureau.
Op zijn Gronings gezegd ‘dat kon minder’.