Rein Advocaten

Client

Rein Advocaten en adviseurs

Services

Branding • Campaign
Online

Year

2018 - 2023

The project

Bedenk een nieuw branding concept voor een eigenzinnig advocatencollectief en herintroduceer het merk op een unieke wijze in de Noord-Nederlandse markt.

De mens achter de advocaat…

Vanuit een basis opdracht om de huisstijl te updaten en rebranden leerden wij deze ambitieuze groep beter kennen. Uit een gezamenlijke brainstorm, die voornamelijk over hun eigen juridische kwaliteiten ging, kwamen de volstrekt unieke karakters van deze authentieke mensen achter het collectief naar voren. En juist dit gegeven is primair gebruikt om Rein te herpositioneren. De echte mens achter de advocaat staat centraal en als zodanig kreeg iedereen een eigen hoofdrol in deze introductie campagne.

 

In Rein 2.0 staat de persoon achter de meesterstitel centraal. Een oprechte groep mensen die allemaal persoonlijke het verschil willen maken. Unieke karakters die stuk voor stuk hun eigen bijdrage leveren en van betekenis zijn voor de groep door echt zichzelf te zijn. Niet de titel maar oprechte vakmensen waarmee het meer dan waard is om een professionele en een persoonlijke band mee op te bouwen.

Het nieuwe logo, de ‘1’ verbeeldt in alles het unieke, persoonlijke karakter met een drive om in alles hun cliënt op 1 te zetten. Zij heten Rein en maken écht het verschil in de toch wel ontoegankelijke en hautaine juridische markt.

 

Voor een klantenreis naar Ierland is een speciale uitnodiging ontworpen in het oud Gaelisch. Het werd ‘Een experience money can’t buy’ of ‘a taithí luachmhar’.

 

Zij heten Rein, zij maken écht het verschil in een ontoegankelijke en hautaine juridische markt. Maak eens kennis, ze zijn het zeker waard.